Wymagane jest stałe, szerokopasmowe łącze internetowe o przepustowości minimum 128 kbit/s.
Idealnie do tego celu nadają się łącza:
|
• |
Ogólnie - łącza w technologii DSL, ADSL, XDSL itp |
|
• |
Neostrada TP |
|
• |
Netia Szybki Internet |
|
• |
DialNet ADSL |
|
• |
GTS Energis - Multimo |
|
• |
UPC/Chello |
|
• |
Aster |
|
• |
MultiMedia |
|
• |
Łącza dzierżawione (w większości firm i instytucji) |
|
• |
Sieci osiedlowe i LAN |
|
• |
Sieci WiFi |
W trakcie wykonywania połączenia telefonicznego VoIP łącze nie powinno być obciążone pobieraniem danych. Ewentualnie należy zastosować tzw. router z funkcją gwarantowania jakości połączenia VoIP QoS, w takim wypadku jednoczesne pobieranie danych i przeprowadzanie rozmów przebiegać powinno komfortowo.
Problemy mogą sprawiać: analogowe łącza modemowe (internet wdzwaniany), łącza GPRS, łącza satelitarne, usługi EDGE/HSDPA typu BlueConnect, iPlus, Orange Free. W większości przypadków istnieje możliwość nawiązania połączenia VoIP, ale jego jakość może być niska i nie jest przez nas gwarantowana.
Sprawdź też:
• Jak sprawdzić jakość swojego połączenia internetowego?