Czy muszę pobierać program, jeżeli chcę tylko odbierać faksy?
Odp: Nie, program potrzebny jest tylko do wysyłki faksów
W jaki sposób odbiera się faksy?
Odp: W chwili aktywacji usługi wirtualnego faksu przydzielony zostanie dedykowany numer telefonu. Numer ten należy podać osobom które chcą wysłać do nas faks. Nadawca wybiera ten numer w swoim urządzeniu faksowym i rozpoczyna wysyłkę. Odebrany faks zostaje dostarczony pod adres e-mail podany podczas rejestracji w naszym serwisie.
Jak skonfigurować bramkę do odbierania faksów?
Odp: Konfiguracja bramki nie jest wymagana. Połączenia kierowane na numer wirtualnego faksu zostaną zakończone na naszym serwerze faksowym, nie będą kierowane do bramki VoIP użytkownika.
Czy druga strona musi także posiadać faks internetowy?
Odp: Nie, druga strona może posiadać tradycyjne urządzenie faksowe lub korzystać z usługi wirtualnego faksu.
Czy mogę wysyłać pliki innego formatu niż PDF?
Odp: Tak, ale w tym celu należy je wcześniej skonwertować do PDF lub użyć funkcji wydruku do wirtualnej drukarki
Czy program działa w systemach innych niż Windows?
Odp: Nie, inne wersje systemowe nie są planowane
Czy do zakończenia wysyłki program musi być otwarty?
Odp: Nie, program wyłącznie przesyła dane do serwera który dalej samodzielnie realizuje wysyłkę
Jak sprawdzić czy wysyłka się zakończyła?
Odp: Program może pozostać otwarty aż do zakończenia wysyłki, na pasku statusu na dole okna zaktualizowane zostaną statystyki, np. Wysyłane: 0, Zrealizowane: 1
Jak sprawdzić szczegółowe statystyki wysyłki?
Odp: W tym celu należy zalogować się do Panelu Klienta i przejść do listy wychodzących kampanii faksowych
Co jeżeli podczas próby wysyłki numer odbiorcy będzie zajęty?
Odp: System będzie ponawiać próby połączenia w odstępach przynajmniej 5 minut. Łącznie zostanie wykonane do 3 prób połączeń
Wysyłany faks nie doszedł, dlaczego?
Odp: Tak samo jak w wypadku faksu tradycyjnego, skuteczność transmisji nigdy nie sięga 100%. Zależy to od wielu czynników, w tym jakości łącza po drugiej stronie, zakłóceń na linii, problemów związanych z transmisją danych za pośrednictwem Internetu. Na rynku dostępnych jest wiele modeli urządzeń, z czego nie wszystkie są kompatybilne z oprogramowaniem naszego serwera faksowego.
Przychodzący faks nie został odebrany, dlaczego?
Odp: Tak samo jak w wypadku faksu tradycyjnego, skuteczność transmisji nigdy nie sięga 100%. Zależy to od wielu czynników, w tym jakości łącza po drugiej stronie, zakłóceń na linii, problemów związanych z transmisją danych za pośrednictwem Internetu. Na rynku dostępnych jest wiele modeli urządzeń, z czego nie wszystkie są kompatybilne z oprogramowaniem naszego serwera faksowego.
Faks nie doszedł, a naliczono opłaty za połączenie?
Odp: Tak samo jak w wypadku faksu tradycyjnego, opłata za wykonane połączenie pobierana jest niezależnie od rezultatu transmisji faksowej.
Czy za odbieranie faksów są pobierane opłaty?
Odp: Nie, aby odbierać faksy wystarczy aktywować numer. Za faksy odebrane nie są pobierane żadne dodatkowe opłaty.
Jestem odbiorcą faksu, ile zapłaci nadawca za jego wysłanie?
Odp: Nadawca faksu poniesie standardowe opłaty zgodnie z cennikiem swojego operatora
Co to jest maska czasowa?
Odp: Maska czasowa określa w jakich dniach i w jakich godzinach realizowana będzie wysyłka. Pierwsze siedem cyfr oznacza kolejne dni tygodnia od poniedziałku do niedzieli, dalej są godziny. Wpisanie na danej pozycji cyfry 1 oznacza wysyłkę faksów w danym dniu, wpisanie 0 oznacza brak wysyłki. Przykładowo jeżeli chcemy aby wysyłka była prowadzona tylko w poniedziałek i wtorek w godzinach 8-16 należy podać maskę: 1100000 08-16 (pierwsze dwie jedynki to wysyłka aktywna w poniedziałek i wtorek, dalsze zera oznaczają brak wysyłki w kolejnych dniach). Jeżeli wysyłka ma być prowadzona w weekend w dowolnych godzinach należy podać 0000011 00-23 (pierwsze pięć zer oznacza, że od poniedziałku do piątku nie ma być realizowana wysyłka, jedynki na pozycjach 6 i 7 oznaczają wysyłkę w weekend). Jeżeli wysyłka ma być prowadzona bez ograniczeń we wszystkie dni tygodnia i w dowolnych godzinach należy podać 1111111 00-23.
Jak wydrukować potwierdzenie nadania faksu?
Odp: Potwierdzenie transmisji faksowej można pobrać po jej zakończeniu w Panelu Klienta w historii wysyłanych faksów, po wejściu w szczegóły wybranej kampanii.