SIP Trunk jest sposobem połączenia abonenckiego urządzenia końcowego (np. centralki) z siecią operatora VoIP. Przy użyciu jednego SIP Trunku można realizować wiele jednoczesnych połączeń telefonicznych zarówno w kierunku przychodzącym jak i wychodzącym. SIP Trunk jest internetowym odpowiednikiem klasycznych łącz E1 używanych do podłączenia centralek do sieci tradycyjnych operatorów telekomunikacyjnych.
Kabel miedziany lub światłowód używany do połączenia centralki ze Światem zastępowany jest wirtualnym połączeniem realizowanym za pośrednictwem publicznej sieci Internet. Do korzystania z SIP trunku nie jest wymagana instalacja dodatkowego okablowania ani traktów cyfrowych, połączenia odbywają się wyłącznie za pośrednictwem dostępnego w siedzibie klienta łącza internetowego.
ExtraVoIP.pl może dostosować pojemność SIP Trunku do oczekiwań klienta i zapewnić realizację nawet kilkuset jednoczesnych połączeń przy użyciu pojedynczego konta dostępowego z aktywną usługą.
Należy zaznaczyć, że ExtraVoIP.pl nie jest dostawcą Internetu lecz dostawcą usługi telefonii internetowej, która do działania wymaga posiadania przez klienta dostępu do szerokopasmowego Internetu. Łącze internetowe należy załatwić we własnym zakresie od lokalnego ISP.
W ramach świadczonej usługi możliwe są dwa sposoby autoryzacji:
1. Przy użyciu statycznego adresu IP (lub wielu adresów, jeżeli firma posiada wiele oddziałów)
2. Przy użyciu loginu i hasła
Korzystając z SIP Trunku firma uzyskuje dostęp do sieci operatora i wszystkich funkcji świadczonych w jej obrębie jak np. bezpłatnych połączeń wewnątrz sieci - także pomiędzy oddalonymi od siebie geograficznie oddziałami.
Do skorzystania z usługi nie jest wymaganie zawieranie odrębnej umowy, wystarczy ustalić z działem handlowym ExtraVoIP.pl warunki współpracy i parametry, aby w ciągu kilku godzin uzyskać dostęp do konta z aktywną usługą SIP Trunku.