ExtraVoIP.pl

Jak zacząć?

Zarejestruj się na naszej stronie



Pobierz program komunikacyjny



Przetestuj usługi za darmo



Aby dalej dzwonić doładuj konto

Pobierz program VoIP

Przenoszenie numerów - Pytania i odpowiedzi (FAQ)

  • Od czego zacząć?
    Przed przystąpieniem do przeniesienia numeru wymagane jest przetestowanie działania naszej usługi w miejscu użytkowania przy użyciu posiadanego sprzętu i łącza internetowego. W zdecydowanej większości przypadków nie istnieją żadne przeciwwskazania do korzystania z naszych usług, jednak na rynku dostępne są setki modeli różnych urządzeń sieciowych typu router, modem, access point, bramka VoIP, telefon VoIP, które razem tworzą miliony możliwych kombinacji sprzętowych i część z nich może być niekompatybilna z naszą usługą. W szczególności przetestować należy możliwość odbierania połączeń przychodzących, ponieważ często wymaga ona dodatkowej konfiguracji. Przystępując do procedury przeniesienia numeru użytkownik oświadcza, że nasze usługi połączeń wychodzących i przychodzących przetestował i funkcjonują one w jego warunkach prawidłowo
  • Z jakich sieci możliwe jest przeniesienie numeru?
    Odp: Przenosimy numery od każdego operatora stacjonarnego i VoIP, który udostępnia taką możliwość. W razie wątpliwości należy skontaktować się z dotychczasowym operatorem. WAŻNE: nie ma znaczenia do jakiej sieci numer ma być przeniesiony, jeżeli tylko dotychczasowy operator umożliwia przeniesienie numeru, to będzie go można przenieść do ExtraVoIP.pl
  • Czy można przenieść numer komórkowy?
    Odp: Nie, ExtraVoIP.pl jest siecią stacjonarną i możliwe jest przeniesienie wyłącznie stacjonarnych numerów telefonu
  • Czy można przenieść numer od innego operatora VoIP?
    Odp: Tak
  • Ile trwa przeniesienie numeru?
    Odp: Do 24 godzin od momentu "uwolnienia" numeru z sieci dotychczasowego operatora. Dokładny termin przeniesienia wynika wyłącznie z umowy z dotychczasowym operatorem. Najczęściej jest to koniec następnego okresu rozliczeniowego. Szczegółowe informacje w tym zakresie znaleźć można w umowie z dotychczasowym operatorem, można też potwierdzić te informacje na jego infolinii
  • Jak długo w trakcie przenoszenia numer nie będzie działał?
    Odp: W razie braku problemów technicznych przeniesienia realizowane są w terminie do 24 godzin od momentu "uwolnienia" numeru z sieci dotychczasowego operatora. W czasie przenoszenia numeru pomiędzy sieciami będzie on nieaktywny i nie będzie możliwości odbierania kierowanych na niego połączeń. Nie wpływa to jednak na możliwość realizacji połączeń wychodzących za pośrednictwem konta w naszej sieci
  • Czy można przenieść numer bez wypowiadania umowy z dotychczasowym operatorem?
    Odp: Niestety Prawo telekomunikacyjne nie przewiduje takiej możliwości
  • Czy można przenieść do innego operatora numer wcześniej przeniesiony do ExtraVoIP.pl?
    Odp: Tak
  • Czy można przenieść więcej niż jeden numer?
    Odp: Tak, przy czym w przypadku przenoszenia numerów zgrupowanych w tzw. wiązkach DDI możliwe jest przeniesienie tylko wszystkich numerów z wiązki, nie tylko wybranych
  • Czy po przeniesieniu numeru będzie się można pod niego dodzwonić tylko przez Internet?
    Odp: Nie, pod numer przeniesiony można się będzie dodzwonić z sieci stacjonarnych i komórkowych, krajowych i zagranicznych. Osoba uzyskująca połączenie nie musi posiadać telefonu internetowego
  • Ile zapłacą za połączenia osoby dzwoniące na przeniesiony numer?
    Odp: Osoby wykonujące połączenia na numer przeniesiony zapłacą jak za standardowe połączenie z krajowym numerem stacjonarnym, zgodnie z cennikiem swojego operatora
  • Kto załatwi wszystkie formalności?
    Odp: Zestaw dokumentów wymaganych do przeniesienia numeru zawiera upoważnienie pozwalające reprezentować nam użytkownika przed dotychczasowym operatorem. Dzięki temu jesteśmy w stanie załatwić wszystkie formalności w jego imieniu
  • Posiadam umowę pakietową na Internet i telefon, jak wygląda przeniesienie numeru w takiej sytuacji?
    Odp: Bardzo ważne jest, aby mieć na względzie że ExtraVoIP.pl nie jest dostawcą Internetu i nie zapewni łącza internetowego. Należy upewnić się, że po wypowiedzeniu umowy z dotychczasowym operatorem w danym lokalu będzie dostęp do Internetu. Do korzystania z usług ExtraVoIP.pl, w tym użytkowania przeniesionego numeru wymagane jest posiadanie łącza internetowego. Jeżeli wypowiedziana zostanie jedynie umowa na telefon, dotychczasowy operator pobierać może opłatę za utrzymanie łącza. Szczegółowe informacje w tym zakresie należy uzyskać od dotychczasowego operatora.
  • Co się stanie, jeżeli wypowiedzenie zostanie złożone a numeru nie da się przenieść?
    Odp: Wypowiedzenie umowy z dotychczasowym operatorem skuteczne jest tylko w wypadku możliwości przeniesienia numeru. W razie braku takiej możliwości umowa nie zostanie wypowiedziana a umowa z ExtraVoIP.pl nie zostanie zawarta
  • Czy dokumenty można wysłać e-mailem lub faksem?
    Odp: Nie, jedyną dopuszczalną formą jest dostarczenie ich w formie papierowej tradycyjną pocztą
  • Czy wymagane jest zawarcie pisemnej umowy na przenoszony numer?
    Odp: Tak, zestaw dokumentów zawiera umowę abonencką o świadczenie usługi kierowania połączeń przychodzących w ramach sieci POTS. Umowa ta dotyczy wyłącznie obsługi połączeń przychodzących na przeniesionym numerze. W wypadku pozostałych usług np. połączeń wychodzących obowiązuje standardowa umowa realizowana na podstawie regulaminu sieci ExtraVoIP.pl
  • Ile kosztuje przeniesienie numeru?
    Odp: Przeniesienie numeru jest bezpłatne, za utrzymanie przeniesionego numeru pobierana jest opłata zgodnie z cennikiem aktualnie użytkowanej taryfy
  • Skąd pobrać dokumenty?
    Odp: Prosimy o kontakt z naszym działem pomocy technicznej i zaznaczenie stosownego tematu zgłoszenia

Sprawdź też:

Przenieś numer

Lista tematów pomocy
Strona główna      • Cennik      • Doładuj konto      • Zaloguj      • Pomoc      • Komunikaty      • Kontakt

Copyright © 2007-2024 by Telefonia Internetowa Extra VoIP .pl - Tanie połączenia telefoniczne, tanie rozmowy, najtańszy VoIP, telefon internetowy, najtańsze połączenia telefoniczne, tanie rozmowy międzynarodowe, wirtualny numer telefonu, wirtualny faks.
Serwis internetowy ExtraVoIP.pl używa plików cookie, korzystanie z serwisu oznacza akceptację polityki prywatności.
Oferty promocyjne dla firm podane w stawkach netto. Pełne wyszczególnienie cen netto i brutto dla konsumentów znajduje się w cenniku wybranej taryfy.