Od czego zacząć?
Przed przystąpieniem do przeniesienia numeru wymagane jest przetestowanie działania naszej usługi w miejscu użytkowania przy użyciu posiadanego sprzętu i łącza internetowego.
W zdecydowanej większości przypadków nie istnieją żadne przeciwwskazania do korzystania z naszych usług, jednak na rynku dostępne są setki modeli różnych urządzeń sieciowych typu router, modem, access point, bramka VoIP, telefon VoIP, które razem tworzą miliony możliwych kombinacji sprzętowych i część z nich może być niekompatybilna z naszą usługą.
W szczególności przetestować należy możliwość odbierania połączeń przychodzących, ponieważ często wymaga ona dodatkowej konfiguracji.
Przystępując do procedury przeniesienia numeru użytkownik oświadcza, że nasze usługi połączeń wychodzących i przychodzących przetestował i funkcjonują one w jego warunkach prawidłowo
Z jakich sieci możliwe jest przeniesienie numeru?
Odp: Przenosimy numery od każdego operatora stacjonarnego i VoIP, który udostępnia taką możliwość. W razie wątpliwości należy skontaktować się z dotychczasowym operatorem. WAŻNE: nie ma znaczenia do jakiej sieci numer ma być przeniesiony, jeżeli tylko dotychczasowy operator umożliwia przeniesienie numeru, to będzie go można przenieść do ExtraVoIP.pl
Czy można przenieść numer komórkowy?
Odp: Nie, ExtraVoIP.pl jest siecią stacjonarną i możliwe jest przeniesienie wyłącznie stacjonarnych numerów telefonu
Czy można przenieść numer od innego operatora VoIP?
Odp: Tak
Ile trwa przeniesienie numeru?
Odp: Do 24 godzin od momentu "uwolnienia" numeru z sieci dotychczasowego operatora. Dokładny termin przeniesienia wynika wyłącznie z umowy z dotychczasowym operatorem. Najczęściej jest to koniec następnego okresu rozliczeniowego. Szczegółowe informacje w tym zakresie znaleźć można w umowie z dotychczasowym operatorem, można też potwierdzić te informacje na jego infolinii
Jak długo w trakcie przenoszenia numer nie będzie działał?
Odp: W razie braku problemów technicznych przeniesienia realizowane są w terminie do 24 godzin od momentu "uwolnienia" numeru z sieci dotychczasowego operatora. W czasie przenoszenia numeru pomiędzy sieciami będzie on nieaktywny i nie będzie możliwości odbierania kierowanych na niego połączeń. Nie wpływa to jednak na możliwość realizacji połączeń wychodzących za pośrednictwem konta w naszej sieci
Czy można przenieść numer bez wypowiadania umowy z dotychczasowym operatorem?
Odp: Niestety Prawo telekomunikacyjne nie przewiduje takiej możliwości
Czy można przenieść do innego operatora numer wcześniej przeniesiony do ExtraVoIP.pl?
Odp: Tak
Czy można przenieść więcej niż jeden numer?
Odp: Tak, przy czym w przypadku przenoszenia numerów zgrupowanych w tzw. wiązkach DDI możliwe jest przeniesienie tylko wszystkich numerów z wiązki, nie tylko wybranych
Czy po przeniesieniu numeru będzie się można pod niego dodzwonić tylko przez Internet?
Odp: Nie, pod numer przeniesiony można się będzie dodzwonić z sieci stacjonarnych i komórkowych, krajowych i zagranicznych. Osoba uzyskująca połączenie nie musi posiadać telefonu internetowego
Ile zapłacą za połączenia osoby dzwoniące na przeniesiony numer?
Odp: Osoby wykonujące połączenia na numer przeniesiony zapłacą jak za standardowe połączenie z krajowym numerem stacjonarnym, zgodnie z cennikiem swojego operatora
Kto załatwi wszystkie formalności?
Odp: Zestaw dokumentów wymaganych do przeniesienia numeru zawiera upoważnienie pozwalające reprezentować nam użytkownika przed dotychczasowym operatorem. Dzięki temu jesteśmy w stanie załatwić wszystkie formalności w jego imieniu
Posiadam umowę pakietową na Internet i telefon, jak wygląda przeniesienie numeru w takiej sytuacji?
Odp: Bardzo ważne jest, aby mieć na względzie że ExtraVoIP.pl nie jest dostawcą Internetu i nie zapewni łącza internetowego. Należy upewnić się, że po wypowiedzeniu umowy z dotychczasowym operatorem w danym lokalu będzie dostęp do Internetu. Do korzystania z usług ExtraVoIP.pl, w tym użytkowania przeniesionego numeru wymagane jest posiadanie łącza internetowego. Jeżeli wypowiedziana zostanie jedynie umowa na telefon, dotychczasowy operator pobierać może opłatę za utrzymanie łącza. Szczegółowe informacje w tym zakresie należy uzyskać od dotychczasowego operatora.
Co się stanie, jeżeli wypowiedzenie zostanie złożone a numeru nie da się przenieść?
Odp: Wypowiedzenie umowy z dotychczasowym operatorem skuteczne jest tylko w wypadku możliwości przeniesienia numeru. W razie braku takiej możliwości umowa nie zostanie wypowiedziana a umowa z ExtraVoIP.pl nie zostanie zawarta
Czy dokumenty można wysłać e-mailem lub faksem?
Odp: Nie, jedyną dopuszczalną formą jest dostarczenie ich w formie papierowej tradycyjną pocztą
Czy wymagane jest zawarcie pisemnej umowy na przenoszony numer?
Odp: Tak, zestaw dokumentów zawiera umowę abonencką o świadczenie usługi kierowania połączeń przychodzących w ramach sieci POTS. Umowa ta dotyczy wyłącznie obsługi połączeń przychodzących na przeniesionym numerze. W wypadku pozostałych usług np. połączeń wychodzących obowiązuje standardowa umowa realizowana na podstawie regulaminu sieci ExtraVoIP.pl
Ile kosztuje przeniesienie numeru?
Odp: Przeniesienie numeru jest bezpłatne, za utrzymanie przeniesionego numeru pobierana jest opłata zgodnie z cennikiem aktualnie użytkowanej taryfy
Skąd pobrać dokumenty?
Odp: Prosimy o kontakt z naszym działem pomocy technicznej i zaznaczenie stosownego tematu zgłoszenia