Jedną z opcji korzystania z telefonii internetowej jest zastosowanie telefonu komórkowego lub smartfona.
Wiele dostępnych na rynku modeli telefonów GSM posiada fabrycznie wbudowane oprogramowanie klienta VoIP, np. telefony Nokia z systemem Symbian.
W pozostałych przypadkach istnieje możliwość instalacji zewnętrznych aplikacji typu softphone, dostępnych na praktycznie wszystkie platformy smartfonów.
Istnieje też możliwość korzystania z VoIP na zwykłych telefonach GSM (nie smartfonach), jeżeli tylko posiadają one obsługę technologii Java i interfejs sieci bezprzewodowych Wi-Fi.
Przykładowe konfiguracje na różnych platformach mobilnych publikujemy na osobnych stronach działu pomocy dostępnych z poziomu spisu treści.
Najlepszą jakość połączeń uzyskamy przy połączeniu do sieci Wi-Fi lub w strefie silnego sygnału szerokopasmowych połączeń 3.5G, 4G lub LTE. Należy pamiętać, że poza zasięgiem Wi-Fi ze względu na specyfikę działania sieci GSM opóźnienie sygnału i jakość połączeń mogą się zmieniać w trakcie rozmowy zależnie od siły sygnału, przeszkód terenowych, ilości użytkowników mobilnego Internetu korzystających z tej samej stacji bazowej.
Tagi: mobilny VoIP, VoIP na smartfonach, VoIP na komórce
Sprawdź też: