Podłączenie urządzenia
- Podłącz aparat telefoniczny do bramki VoIP do portu PHONE 1
- Podłącz kabel sieciowy z dostępem do Internetu do portu WAN
- Połącz komputer z bramką VoIP. Kabel sieciowy od komputera do Portu LAN
- Podłącz bramkę VoIP do zasilania i odczekaj 30 sekund
Konfiguracja bramki Grandstream HT502 przez przeglądarkę WWW
Uruchom przeglądarkę internetową (np. Mozilla FireFox) i w pasku adresu wprowadź adres IP bramki VoIP.
Aby określić adres IP bramki:
- Na klawiaturze telefonu wciśnij trzy razy gwiazdkę: * * *
- Po usłyszeniu w słuchawce telefonu głosu ‘Enter menu option [eng] ’ wciśnij dwa razy gwiazdkę * *
- W słuchawce usłyszysz aktualny adres IP Twojej bramki VoIP ( np.: 192.168.0.5 )
Po uzyskaniu adresu IP bramki VoIP wprowadź go w pasku adresu przeglądarki internetowej (tam gdzie wpisujesz adresy stron internetowych). Pamiętaj, aby wpisać sam adres IP bez www. lub http://
Po wpisaniu adresu pojawi się panel konfiguracji bramki.
W oknie logowania w polu Password wpisz admin i kliknij Login.
Przejdź do menu FXS PORT1
Wprowadź odpowiednie ustawienia:
- Primary SIP Server: sip.extravoip.pl
- Outbound Proxy: sip.extravoip.pl
- Failover SIP Server: sip.extravoip.pl
- NAT Traversal (STUN): NO, but send keep alive SIP
- User ID: wpisz login Twojego konta w sieci nadany podczas rejestracji
- Authenticate ID: wpisz login Twojego konta w sieci nadany podczas rejestracji
- Authenticate Password: wpisz hasło Twojego konta w sieci nadane podczas rejestracji
- Name: wpisz login Twojego konta w sieci nadany podczas rejestracji
- DNS Mode: Use A Record
- Outgoing Call without Registration: NO
- Register Expiration: 5
Następnie przewiń ekran w dół do sekcji Preferred Vocoder: i ustaw jako pierwszy kodek PCMA, drugi PCMU, trzeci G729
Kliknij przycisk Update znajdujący się na samym dole strony
Następnie kliknij przycisk Reboot, aby zresetować bramkę.
Po ok. 30 sekundach bramka się zrestartuje i zaktualizuje wszystkie wprowadzone ustawienia.
Aby upewnić się pewność, czy zmienione dane zostały prawidłowo zapisane, wyłącz bramkę z prądu i po kilku sekundach ponownie podłącz. Po ponownym zalogowaniu do panelu konfiguracyjnego bramki w głównym MENU status rejestracji Portu 1 powinien wskazywać na Registered
Jeżeli bramka zalogowała się do serwera poprawność konfiguracji możesz przeprowadzić dzwoniąc pod bezpłatne numery 500 (stan konta) lub 600 (test ECHO).