Aktualizacja i dostęp WAN dla Cisco SPA122 Version 1.0.1 (022)
Bramka Cisco SPA122 ma możliwość konfiguracji jedynie poprzez port LAN. Aby uruchomić konfigurator www należy podłączyć urządzenie z komputerem po porcie LAN oznaczony na bramce jako "Ethernet". W wersji 1.0.1 (022) SPA122 nie obsługuje faksów, także zalecana jest aktualizacja oprogramowania bramki.
Po podłączeniu LAN, w pasku adresu przeglądarki wprowadź domyślny adres IP bramki 192.168.15.1 i naciśnij ENTER. W ten sposób otrzymasz dostęp do konfiguratora www urządzenia.
Domyślne hasła admin/admin
Problemem w wersji 1.0.1 (022) jest brak wszystkich opcji konfiguracyjnych. Aby uzyskać dostęp do pełnego menu należy dokonać resetu bramki do ustawień fabrycznych **** 73738#1 (kod do wprowadzenia z poziomu słuchawki) po czym ponownie zalogować się do konfiguratora.
Teraz możesz przejść do zakładki Administration > Firmware Upgrade i aktualizować bramkę do wersji 1.1.0 (011)
Pobierz najnowszy firmware
Plik pobieramy na dysk komputera, następnie w zakładce Firmware Upgrade wskazujemy jego lokalizację na dysku lokalnym (Przycisk Przeglądaj...) i klikamy Upgrade
Po wgraniu nowego firmware'u możemy kontynuować konfigurację poprzez port LAN lub też odblokować zdalny dostęp poprzez port WAN. W tym celu konieczna będzie zmiana hasła w zakładce: Administration, User List, Admin
Po zmianie hasła możemy odblokować dostęp WAN w zakładce: Administartion, Management, Access Management, Remote Access>Remote Management (zaznaczamy "Enabled")
Teraz możesz podłączyć i konfigurować bramkę zdalnie zgodnie z poniższą instrukcją:
Podłączenie urządzenia
- Podłącz aparat telefoniczny do bramki VoIP do portu PHONE 1
- Podłącz kabel sieciowy z dostępem do Internetu do portu Internet
- (opcjonalnie, jeżeli brak wolnych portów na routerze/switchu) Podłącz komputer do portu Ethernet
- Podłącz bramkę VoIP do zasilania i odczekaj 30 sekund
Konfiguracja bramki Cisco SPA112 przez przeglądarkę WWW
Uruchom przeglądarkę internetową (np. Mozilla FireFox) i w pasku adresu wprowadź adres IP bramki VoIP.
Aby określić adres IP bramki:
- Na klawiaturze telefonu wciśnij cztery razy gwiazdkę: * * * *
- Po usłyszeniu w słuchawce telefonu głosu "Konfiguracji Menu" wciśnij 110#
- W słuchawce usłyszysz aktualny adres IP Twojej bramki VoIP ( np.: 192.168.0.5 )
Po uzyskaniu adresu IP bramki VoIP wprowadź go w pasku adresu przeglądarki internetowej (tam gdzie wpisujesz adresy stron internetowych). Pamiętaj, aby wpisać sam adres IP bez www. lub http://
Po wpisaniu adresu pojawi się panel konfiguracji bramki.
W oknie logowania w oba pola wpisz admin i kliknij Login.
Uwaga: ze względów bezpieczeństwa zalecamy zmianę domyślnego loginu i hasła aby utrudnić dostęp do bramki osobom postronnym i hakerom. Można to zrobić w zakładce Administration, Management, User List - edycja)
Przejdź do zakładki Voice - Line 1/2 (na bramce Phone 1/2)
Wprowadź odpowiednie ustawienia:
- NAT Keep Alive Enable: Yes
- Proxy: sip.extravoip.pl
- Use Out Bound proxy: sip.extravoip.pl
- Use Out Bound proxy: yes
- Register: yes
- Register expires: 60
- Use DNS SRV: no
- DNS SRV Auto Prefix: no
- User ID: wpisz login Twojego konta w sieci nadany podczas rejestracji
- Password: wpisz hasło Twojego konta w sieci nadane podczas rejestracji
- Display name: wpisz login Twojego konta w sieci nadany podczas rejestracji
- Auth ID: wpisz login Twojego konta w sieci nadany podczas rejestracji
- Use auth ID: yes
- Prefered codec: PCMA (ulaw)
Kliknij przycisk Submit
Po ok. 15 sekundach bramka się zrestartuje i zaktualizuje wszystkie wprowadzone ustawienia.
Jeżeli bramka zalogowała się do serwera poprawność konfiguracji możesz przeprowadzić dzwoniąc pod bezpłatne numery 500 (stan konta) lub 600 (test ECHO).